ZAKUP SPRZĘTU DO CELÓW ZARZĄDZANIA KLĘSKAMI I KATASTROFAMI W GMINIE BROCHÓW

dff

ZAKUP SPRZĘTU DO CELÓW ZARZĄDZANIA KLĘSKAMI I KATASTROFAMI W GMINIE BROCHÓW

 

Gmina Brochów podpisała z Województwem Mazowieckim umowę o dofinansowanie Projektu pt. „Zakup sprzętu do celów zarządzania klęskami i katastrofami w Gminie Brochów” współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Osi Priorytetu II: „Fundusze Europejskie na zielony rozwój Mazowsza” Działania 2.4: „Dostosowanie do zmian klimatu”, Programu Fundusze Europejskie dla Mazowsza 2021-2027

Całkowita wartość Projektu wynosi 1.750.290,00 PLN. Gmina jako beneficjent wydatkuje na realizację Projektu środki finansowe stanowiące wkład własny w wysokości 279.858,00 PLN.

Dofinansowanie pochodzące ze środków EFRR w kwocie nieprzekraczającej 1.470.432,00 PLN.

Grupą docelową są wszyscy mieszkańcy Gminy Brochów oraz powiatu sochaczewskiego.

Cel projektu to poprawa efektywności systemu reagowania i ratownictwa w powiecie sochaczewskim (1 jednostka, 1 wóz) i jego dostosowanie do skutków zmian klimatu tj. zapewnienie realizacji sprawnych i skutecznych reakcji służb wobec możliwych do wystąpienia klęsk żywiołowych i katastrof oraz minimalizowanie ich skutków na pow. 73.482,00 oraz ratownictwa dla 83655 osób.

Zakres rzeczowy projektu obejmuje zakup nowego ciężkiego wozu strażackiego wraz z wyposażeniem wozu tj.: 2 drabina strażacka dwuprzęsłowa, trzyosobowa, 1 drabina strażacka nasadkowa, 1 pompa szlamowa, 20 węży tłocznych, 3 prądownice automatyczne, narzędzia ratownicze, 4 prądownice wodne, 2 pilarki spalinowe, 8 narzędzi do kopania, 1 agregat prądotwórczy, 2 zbijaki do szyb – punktak automatyczny, 2 piły do cięcia szyb.

Projekt przewiduje również przygotowanie i przeprowadzenie kampanii edukacyjnej w zakresie wiedzy o zmianach klimatu i ochrony zasobów wodnych oraz działania informacyjne i promocyjne.